U tha që e vrau shpejtësia e lartë, që ra në
humnerë rreth 154 metra, që makina pati rrotullime të njëpasnjëshme dhe u
shkatërua aq shumë sa trupi mezi u nxorr etj.
Raporti auto-teknik zyrtar për vdekjen e
Olldashit, thotë të tjera gjëra. “DITA” ofroi dhe dhe po vijon sot për herë të
parë për lexuesit, origjinalin e plote te Raportit Autoteknik të hartuar për
hetimin e aksidentimit të deputetit Olldashi dhe fotot e automjetit që administrohen
në këtë raport të organit të akuzës – si edhe nje video tredimensionale të momentit të aksidentit e riprodhuar sipas të dhënave të hetimit.
Nga videoja, fotot dhe raporti dalin disa të
dhëna të rëndësishme që në mos kërkojnë hetime më serioze, rrëzojnë perceptimin
e përhapur deri më tani për ngjarjen që i mori jetën deputetit të PD-së.
Sokol Olldashin nuk e vrau shpejtësia
Gazetarë të ndryshëm, politikanë, përfshirë
miq të të ndjerit kanë deklaruar këto ditë që Sokoli ecte shumë shpejt dhe shpejtësia
i mori jetën. Në të vërtetë, Sokoli njihej si shofer që e pëlqente shpejtësinë,
por në rastin e aksidentit çuditërisht ka qenë krejt ndryshe. Raporti thotë
qartë që automjeti ka qenë me shpejtësi vetëm 45 km në orë kur ka dalë nga
rruga. 45 kilometra në orë për një Mercedes të fortë prodhim i muajve të
fundit, me cmim rreth 65 mijë paund, ose rreth 100 mijë euro, janë asgjë.
Nuk ka patur “fluturim në humnerë”
Automjeti nuk ka “fluturuar” në “humnerën” 154
metra sic ëhstë raportuar. Videoja tredimensionale dhe të dhënat e raportit
thonë se automjeti ka vazhduar ecjen e lirë jashtë rrugës mbi të 4 rrotat dhe
me shpejtësi të ulët. Ne kete pike theksohet madje qe nje barriere fare normale
e kishte ndalur automjetin (ne video jepet edhe versioni hipotetik me barriere
rruge). Pra makina e Olldashit (shif faksimilet përbri në anën e majtë të faqes
2) nuk është përmbysur sapo ka dalë nga rruga sic është thënë më parë, por ka
vazhduar të ecë drejt në rrëpirë me shpejtësi të ulët, derisa ka arritur ën
fund të saj dhe aty është përmbysur. Nga fotot e botuara dje në DITA shihet
qartë që makina nuk ëhstë dëmtuar në pjesën e përparme, por ka një goditje në
tavan, shkaktuar nga përmbysja në fund të rrëpirës.
Nuk ka patur “rrotullime të njëpashnjëshme”
Automjeti ka patur një rrotullim të vetëm.
Sipas raportit ka patur edhe një tendencë për tu rrotulluar për herë të dytë,
por vetëm është ngritur në kënd dhe ka rënë sërish duke mbetur përmbys dhe në
këtë gjysëm-rrotullimi ka shkaktuar edhe goditjen në kokë të deputetit me
peshën e makinës mbi të.
Pra automjeti nuk ka patur “rrotullime te
shumta” sic u tha. Ai ka pesuar një rrotullim të vetëm, vetëm në fund të
rrëpirës kur ka rënë nga rreth 1 metër e pak dhe ka mbetur me tavan në tokë dhe
rrota ën ajër. Rrëpira ka lartësi dhe pjerrësi normale të një skarpati rruge
dytësore.
Inkoshient? Apo
nuk ka mundur të frenojë?
Pra mjeti ka dalë nga rruga me shpejtësi të
ulët, ka ecur përgjatë rrëpirës me shpejtësi të ulët dhe ka rënë vetëm nga një
metër lartësi në fund të rrëpirës. Megjithë shpejtësinë e ulët, deputeti nuk ka
dalë dot nga makina ose së paku të frenonte. Ka qenë inkoshient? Apo nuk ka mundur të frenojë?
Kjo mbetet enigmë sepse raporti merret me
goditjen që ka pësuar koka e deputetit, sipas raportit, gjatë përmbysjes së mjetit
në fund të rrëpirës, por nuk ka mundur ët përcaktojë arsyet e mosveprimeve të
deputetit në sekondat nga dalja prej rrugës në fund të rrëpirës.
Një nga konstatimet e raportit është që depozita e alkoolit të frenave të automjetit
eshte gjetur bosh, por ekspertët e kanë justifikuar këtë mungesë em “derdhjen
gjatë përmbysjes”. Inxhinerë mekanikë të pyetur nga Dita e konsiderojnë të
pamundur që një depozitë alkooli e një makine si ajo e Olldashit të pësojë
dicka të tillë në atë shpejtësi dhe me aq pak dëmtime.
Raporti shkruan tekstualisht: “… Gjatë
këqyrjes së pjesës së brendshme të mjetit pasi u hap kofano e tij u konstatua
se depozita e alkoolit të frenave ishte e zbrazët. U verifikua se kjo depozitë
pas përplasjes nuk është e çarë dhe alkooli ka rrjedhur pasi mjeti është
përmbysur. Pas kontrollit të sistemi të frenimit të mjetit u kontrolluan dhe
elementet e tjerë dhe nuk rezultoi se ka probleme. Gjatë manovrës së bërë nga
ana e manovratorit të kareoatrecit në prezencë dhe të Prokurorit nga vendosia e
ganxhës në paralelin e anës së djathtë kjo e fundit u këput. Theksojmë se në
momentin e këqyrjes kur mjeti qe i pa lëvizur sistemi i drejtimit funksiononte
normal…”
Raporti zyrtar dhe “raportimi” në media
Deri dje që raporti nuk kishte dalë, mediat
endën gjithfarë supozimesh. Raporti ak dalë prej dy ditësh dhe me faktet e tij
askush nuk po merret. Kjo është qesharake dhe naïve njëkohësisht.
Nëse teorikisht do të supozonim se aksidenti i
Sokol Olldashit ka ndodhur mbrëmë dhe sot në mëngjes ne kemi në duar një raport
Autoteknik profesional mbi këtë ngjarje, shumë informacione kaotike dhe të
pavërteta të shpërndara në media do të ishin shmangur.
Rënia e makinës nga 1 metër lartësi
Automjeti nuk ka qenë me shpejtësi të lartë
kur ka hyrë në kthesë, por me vetëm 45 kilometra në orë, madje fill pasi ka
dalë nga rruga kryesore dhe ka hyrë në shpatin e pjerrët shpejtësia ka qenë
11 km/orë. Më pas në fund të shpatit,
pasi ka rrëshqitur me shpejtësi minimale
si pasojë e shpejtësisë modeste
prej 11km/orë, në fund të shpatit, është ndeshur me një armaturë betoni me
lartësi 1 metër. Kjo armaturë shërben si
mbrojtësja e një kanali që kalon aty pranë. Pikërisht sipas ekspertëve armatura
e betonit dhe lartësia e saj prej vetëm 1 metër ka sjellë dhe përmbysjen e
mjetit “me goma përpjetë”. Përmbysja
sipas ekspertëve ka shkaktuar dhe goditjen në kokë të deputetit Olldashi.
Lëvizja e makinës me tendencë një rrokullisje të dytë të paralizuar ka sjellë
goditjen e dytë fatale ndaj tij – shpjegon raporti.
Pra nga sa kuptohet nga kjo përmbledhje
shkencore e ekspertëve, elementi i parë që bie në sy ëhstë fakti që mjeti ka
rrëshqitur për disa sekonda me shpejtësi minimale për rreth 9.5 metra dhe nuk
ka raportime për shenja apo gjurmë të frenimit gjatë gjithë shpatit ku ka ndodhur rrëshqitja. Duket e
çuditshme sepse reagimi i shoferit për të vënë këmbën në frena në momentin e
humbjes së kontrollit është refleks i pakushtëzuar, sidomos për shoferë të
vjetër si Sokol Olldashi. Momenti i dytë lidhet me faktin se si ka mundësi që
një mjet tepër i sigurt dhe tepër modern si Benz-i i përdorur nga Olldashi “të
tradhëtojë” shoferin e vetë në kushte të një rrëshqitje të lehtë dhe të një
shpejtësie krejt modeste.
Gjurmë
gjaku, edhe në krahun e pasagjerit
Një tjetër element është gjetja e gjurmëve të
flokëve dhe të gjakut në anën e djathtë të mjetit, pra nga krahu i pasagjerit
dhe jo i shoferit. Edhe airbegu i sipërm i krahut të pasagjerit është i hapur.
Ekspertët e shpjegojnë këtë fakt me faktin se kjo ka ndodhur pasi trupi i
Olldashit në çastet e përmbysjes ka bërë lëvizje të njëtrajtshme me makinën që
po përmbysej, por në raport nuk është e detajuar se si ka ndodhur konkretisht
kjo zhvendosje e trupit në këto momente kritike të batimit të mjetit.
Shpjegimi i ekspertit:
Si ndodhi, devijimi i
mjetit, rrëshqitja dhe më pas përmbysja që i mori jetën Olldashit
Në fund të shpjegimit eksperti shkruan se nuk
mund të “vërë dorën në zjarr” për arsyet që e bënë mjetin të dilte nga rruga
dhe se faktorët mund të jenë nga më të ndryshmit.
RAPORTI AUTOTEKNIK-Dinamika e ngjarjes
Së bashku planimetritë dhe kërkimet teknike të
kryera lejojnë të thuhet sa këtu sillet në vijim. Automjeti tip Benz i
përfshirë, përballte një kthesë në të majtë me rreze të ngushtë afërsisht R = 30m mbi rrugën dhe në këtë rrethanë
zotëronte njëfarë shpejtësie.
Në këtë moment ka devijuar në të djathtë duke
kapërcyer kthesën duke dalë komplet nga rruga dhe duke ecur dhe më pas
rrëshqitur në shpatin e pjerrët. Mjeti në dalje nga kthesa nuk kishte shpejtësi
të lartë, pasi po të ishte ndryshe mjeti do të kishte fluturuar në ajër dhe do të kishte rënë në rrugën e
varrezave të fshatit, por vazhdimi i gjurmës është i vazhdueshëm pavarësisht pjerrësisë së
shpatit.
Pasi goma e parë e krahut të djathte ka dalë
nga rruga, mjeti ka pësuar zhvendosje të pjesës së pasme djathtas gjë që
shpjegon faktin se përse kemi një degëzim të gjurmëve të këtij krahu. Në këtë
moment gomat e krahut të majtë kanë qenë akoma në rrugë dhe pas rreth 10
metrash gomat e krahut të majte dalin nga rruga. I pozicionuar plotësisht në
skarpatën e rrugës mjeti ka vazhduar lëvizjen mbi shkurret e dendura duke i
ngjeshur dhe zhveshur ato. Pasi ka ecur rreth 9 metra mjeti me gjithë
pjerrësinë e shpatit ka ndaluar në vendin e shënuar me piketën nr.8 ku shkurret
janë të pa dëmtuara. I ndodhur në këtë pozicion duke qenë se në të majtë të tij
pjerrësia e shpatit është rreth 90 gradë pasi është skarpata e kanalit kullues
të rrugës së varrezave mjeti ka filluar rrokullisjen. Në gomat e krahut të
djathtë të mjetit vërehet mbledhje e baltës nga ana e jashtme e tyre e marrë
nga skarpata e kanalit në vendet e shënuara me piketat 13 dhe 14.
Pas rënies në krahun e djathtë mjeti për shkak
të energjisë që zotëronte, energjisë kinetike
për shkak të lëvizjes drejtvizore si edhe duke lëvizur në një shpat të
pjerrët merr dhe një moment rrotullimi rreth qendrës së rëndesës së tij gjatë
kohës që bie në rrugën e varrezave dhe përmbyset fort me rrotat në ajër, ku
shkëputet dritarja e tavanit dhe për
shkak të energjisë potenciale që zotëronte mjeti që ra nga lartësia si edhe
momentit të rrotullimit, nga zotërimi i kësaj energjie potenciale e momenti të
rrotullimit të Benzit, mjeti ngrihet përsëri në një lartësi të vogël si
rezultat i përplasjes së pare pa
pasur mundësi rrotullimi dhe gjatë
kohës së kontaktit të dytë me tokën koka e drejtuesit të mjetit kapet nga
dritarja e tavanit nga ana e djathte ku kanë mbetur dhe flokët. Ky është dhe
momenti fatal ku drejtuesi i mjetit për shkak të mos vendosjes së rripit të
sigurimit bën lëvizje në funksion të rrotullimit të mjetit dhe koka e tij bie
në kontakt me tehet e mprehta të kësaj dritare
në pjesën e sipërme të kabinës e cila
i shkakton dëmtime vdekjeprurëse drejtuesit të mjetit për shkak dhe të
peshës se vet mjetit.
Devijimi në kthesë mund të ketë ndodhur për
tejkalim të moderuar të shpejtësisë në lidhje me gjendjen dhe ecurinë
vijëpërkulur të rrugës, por akoma mund të hipotizohet që faktor të panjohur
mund t’i kenë dhënë shkak devijimit.
*
* *
Te vrau sala o kol, si azemin me shoke. mos u merzit se po i vje funi.
ReplyDelete