"

November 28, 2013

Çfarë ndodhi me makinën e Olldashit?!

U tha që e vrau shpejtësia e lartë, që ra në humnerë rreth 154 metra, që makina pati rrotullime të njëpasnjëshme dhe u shkatërua aq shumë sa trupi mezi u nxorr etj.

Raporti auto-teknik zyrtar për vdekjen e Olldashit, thotë të tjera gjëra. “DITA” ofroi dhe dhe po vijon sot për herë të parë për lexuesit, origjinalin e plote te Raportit Autoteknik të hartuar për hetimin e aksidentimit të deputetit Olldashi dhe fotot e automjetit që administrohen në këtë raport të organit të akuzës – si edhe nje video tredimensionale të momentit të aksidentit e riprodhuar sipas të dhënave të hetimit.


Nga videoja, fotot dhe raporti dalin disa të dhëna të rëndësishme që në mos kërkojnë hetime më serioze, rrëzojnë perceptimin e përhapur deri më tani për ngjarjen që i mori jetën deputetit të PD-së.


Sokol Olldashin nuk e vrau shpejtësia

Gazetarë të ndryshëm, politikanë, përfshirë miq të të ndjerit kanë deklaruar këto ditë që Sokoli ecte shumë shpejt dhe shpejtësia i mori jetën. Në të vërtetë, Sokoli njihej si shofer që e pëlqente shpejtësinë, por në rastin e aksidentit çuditërisht ka qenë krejt ndryshe. Raporti thotë qartë që automjeti ka qenë me shpejtësi vetëm 45 km në orë kur ka dalë nga rruga. 45 kilometra në orë për një Mercedes të fortë prodhim i muajve të fundit, me cmim rreth 65 mijë paund, ose rreth 100 mijë euro, janë asgjë.


Nuk ka patur “fluturim në humnerë”

Automjeti nuk ka “fluturuar” në “humnerën” 154 metra sic ëhstë raportuar. Videoja tredimensionale dhe të dhënat e raportit thonë se automjeti ka vazhduar ecjen e lirë jashtë rrugës mbi të 4 rrotat dhe me shpejtësi të ulët. Ne kete pike theksohet madje qe nje barriere fare normale e kishte ndalur automjetin (ne video jepet edhe versioni hipotetik me barriere rruge). Pra makina e Olldashit (shif faksimilet përbri në anën e majtë të faqes 2) nuk është përmbysur sapo ka dalë nga rruga sic është thënë më parë, por ka vazhduar të ecë drejt në rrëpirë me shpejtësi të ulët, derisa ka arritur ën fund të saj dhe aty është përmbysur. Nga fotot e botuara dje në DITA shihet qartë që makina nuk ëhstë dëmtuar në pjesën e përparme, por ka një goditje në tavan, shkaktuar nga përmbysja në fund të rrëpirës.


Nuk ka patur “rrotullime të njëpashnjëshme”

Automjeti ka patur një rrotullim të vetëm. Sipas raportit ka patur edhe një tendencë për tu rrotulluar për herë të dytë, por vetëm është ngritur në kënd dhe ka rënë sërish duke mbetur përmbys dhe në këtë gjysëm-rrotullimi ka shkaktuar edhe goditjen në kokë të deputetit me peshën e makinës mbi të.
Pra automjeti nuk ka patur “rrotullime te shumta” sic u tha. Ai ka pesuar një rrotullim të vetëm, vetëm në fund të rrëpirës kur ka rënë nga rreth 1 metër e pak dhe ka mbetur me tavan në tokë dhe rrota ën ajër. Rrëpira ka lartësi dhe pjerrësi normale të një skarpati rruge dytësore.


Inkoshient? Apo nuk ka mundur të frenojë?

Pra mjeti ka dalë nga rruga me shpejtësi të ulët, ka ecur përgjatë rrëpirës me shpejtësi të ulët dhe ka rënë vetëm nga një metër lartësi në fund të rrëpirës. Megjithë shpejtësinë e ulët, deputeti nuk ka dalë dot nga makina ose së paku të frenonte. Ka qenë inkoshient? Apo nuk ka mundur të frenojë?

Kjo mbetet enigmë sepse raporti merret me goditjen që ka pësuar koka e deputetit, sipas raportit, gjatë përmbysjes së mjetit në fund të rrëpirës, por nuk ka mundur ët përcaktojë arsyet e mosveprimeve të deputetit në sekondat nga dalja prej rrugës në fund të rrëpirës.

Një nga konstatimet e raportit është që  depozita e alkoolit të frenave të automjetit eshte gjetur bosh, por ekspertët e kanë justifikuar këtë mungesë em “derdhjen gjatë përmbysjes”. Inxhinerë mekanikë të pyetur nga Dita e konsiderojnë të pamundur që një depozitë alkooli e një makine si ajo e Olldashit të pësojë dicka të tillë në atë shpejtësi dhe me aq pak dëmtime.

Raporti shkruan tekstualisht: “… Gjatë këqyrjes së pjesës së brendshme të mjetit pasi u hap kofano e tij u konstatua se depozita e alkoolit të frenave ishte e zbrazët. U verifikua se kjo depozitë pas përplasjes nuk është e çarë dhe alkooli ka rrjedhur pasi mjeti është përmbysur. Pas kontrollit të sistemi të frenimit të mjetit u kontrolluan dhe elementet e tjerë dhe nuk rezultoi se ka probleme. Gjatë manovrës së bërë nga ana e manovratorit të kareoatrecit në prezencë dhe të Prokurorit nga vendosia e ganxhës në paralelin e anës së djathtë kjo e fundit u këput. Theksojmë se në momentin e këqyrjes kur mjeti qe i pa lëvizur sistemi i drejtimit funksiononte normal…”


Raporti zyrtar dhe “raportimi” në media

Deri dje që raporti nuk kishte dalë, mediat endën gjithfarë supozimesh. Raporti ak dalë prej dy ditësh dhe me faktet e tij askush nuk po merret. Kjo është qesharake dhe naïve njëkohësisht.
Nëse teorikisht do të supozonim se aksidenti i Sokol Olldashit ka ndodhur mbrëmë dhe sot në mëngjes ne kemi në duar një raport Autoteknik profesional mbi këtë ngjarje, shumë informacione kaotike dhe të pavërteta të shpërndara në media do të ishin shmangur.


Rënia e makinës nga 1 metër lartësi

Automjeti nuk ka qenë me shpejtësi të lartë kur ka hyrë në kthesë, por me vetëm 45 kilometra në orë, madje fill pasi ka dalë nga rruga kryesore dhe ka hyrë në shpatin e pjerrët shpejtësia ka qenë 11  km/orë. Më pas në fund të shpatit, pasi ka rrëshqitur me shpejtësi minimale  si pasojë e shpejtësisë  modeste prej 11km/orë, në fund të shpatit, është ndeshur me një armaturë betoni me lartësi 1 metër. Kjo armaturë  shërben si mbrojtësja e një kanali që kalon aty pranë. Pikërisht sipas ekspertëve armatura e betonit dhe lartësia e saj prej vetëm 1 metër ka sjellë dhe përmbysjen e mjetit “me goma përpjetë”.  Përmbysja sipas ekspertëve ka shkaktuar dhe goditjen në kokë të deputetit Olldashi. Lëvizja e makinës me tendencë një rrokullisje të dytë të paralizuar ka sjellë goditjen e dytë fatale ndaj tij – shpjegon raporti.

Pra nga sa kuptohet nga kjo përmbledhje shkencore e ekspertëve, elementi i parë që bie në sy ëhstë fakti që mjeti ka rrëshqitur për disa sekonda me shpejtësi minimale për rreth 9.5 metra dhe nuk ka raportime për shenja apo gjurmë të frenimit gjatë gjithë  shpatit ku ka ndodhur rrëshqitja. Duket e çuditshme sepse reagimi i shoferit për të vënë këmbën në frena në momentin e humbjes së kontrollit është refleks i pakushtëzuar, sidomos për shoferë të vjetër si Sokol Olldashi. Momenti i dytë lidhet me faktin se si ka mundësi që një mjet tepër i sigurt dhe tepër modern si Benz-i i përdorur nga Olldashi “të tradhëtojë” shoferin e vetë në kushte të një rrëshqitje të lehtë dhe të një shpejtësie krejt modeste.


Gjurmë gjaku, edhe në krahun e pasagjerit

Një tjetër element është gjetja e gjurmëve të flokëve dhe të gjakut në anën e djathtë të mjetit, pra nga krahu i pasagjerit dhe jo i shoferit. Edhe airbegu i sipërm i krahut të pasagjerit është i hapur. Ekspertët e shpjegojnë këtë fakt me faktin se kjo ka ndodhur pasi trupi i Olldashit në çastet e përmbysjes ka bërë lëvizje të njëtrajtshme me makinën që po përmbysej, por në raport nuk është e detajuar se si ka ndodhur konkretisht kjo zhvendosje e trupit në këto momente kritike të batimit të mjetit.


Shpjegimi i ekspertit: 

Si ndodhi, devijimi i mjetit, rrëshqitja dhe më pas përmbysja që i mori jetën Olldashit

Në fund të shpjegimit eksperti shkruan se nuk mund të “vërë dorën në zjarr” për arsyet që e bënë mjetin të dilte nga rruga dhe se faktorët mund të jenë nga më të ndryshmit.


RAPORTI AUTOTEKNIK-Dinamika e ngjarjes

Së bashku planimetritë dhe kërkimet teknike të kryera lejojnë të thuhet sa këtu sillet në vijim. Automjeti tip Benz i përfshirë, përballte një kthesë në të majtë me rreze të ngushtë afërsisht R = 30m mbi rrugën dhe në këtë rrethanë zotëronte njëfarë shpejtësie.

Në këtë moment ka devijuar në të djathtë duke kapërcyer kthesën duke dalë komplet nga rruga dhe duke ecur dhe më pas rrëshqitur në shpatin e pjerrët. Mjeti në dalje nga kthesa nuk kishte shpejtësi të lartë, pasi po të ishte ndryshe mjeti do të kishte fluturuar  në ajër dhe do të kishte rënë në rrugën e varrezave të fshatit, por vazhdimi i gjurmës është i  vazhdueshëm pavarësisht pjerrësisë së shpatit.

Pasi goma e parë e krahut të djathte ka dalë nga rruga, mjeti ka pësuar zhvendosje të pjesës së pasme djathtas gjë që shpjegon faktin se përse kemi një degëzim të gjurmëve të këtij krahu. Në këtë moment gomat e krahut të majtë kanë qenë akoma në rrugë dhe pas rreth 10 metrash gomat e krahut të majte dalin nga rruga. I pozicionuar plotësisht në skarpatën e rrugës mjeti ka vazhduar lëvizjen mbi shkurret e dendura duke i ngjeshur dhe zhveshur ato. Pasi ka ecur rreth 9 metra mjeti me gjithë pjerrësinë e shpatit ka ndaluar në vendin e shënuar me piketën nr.8 ku shkurret janë të pa dëmtuara. I ndodhur në këtë pozicion duke qenë se në të majtë të tij pjerrësia e shpatit është rreth 90 gradë pasi është skarpata e kanalit kullues të rrugës së varrezave mjeti ka filluar rrokullisjen. Në gomat e krahut të djathtë të mjetit vërehet mbledhje e baltës nga ana e jashtme e tyre e marrë nga skarpata e kanalit në vendet e shënuara me piketat 13 dhe 14.

Pas rënies në krahun e djathtë mjeti për shkak të energjisë që zotëronte, energjisë kinetike  për shkak të lëvizjes drejtvizore si edhe duke lëvizur në një shpat të pjerrët merr dhe një moment rrotullimi rreth qendrës së rëndesës së tij gjatë kohës që bie në rrugën e varrezave dhe përmbyset fort me rrotat në ajër, ku shkëputet dritarja e tavanit  dhe për shkak të energjisë potenciale që zotëronte mjeti që ra nga lartësia si edhe momentit të rrotullimit, nga zotërimi i kësaj energjie potenciale e momenti të rrotullimit të Benzit, mjeti ngrihet përsëri në një lartësi të vogël si rezultat i përplasjes së pare pa  pasur  mundësi rrotullimi dhe gjatë kohës së kontaktit të dytë me tokën koka e drejtuesit të mjetit kapet nga dritarja e tavanit nga ana e djathte ku kanë mbetur dhe flokët. Ky është dhe momenti fatal ku drejtuesi i mjetit për shkak të mos vendosjes së rripit të sigurimit bën lëvizje në funksion të rrotullimit të mjetit dhe koka e tij bie në kontakt me tehet e mprehta të kësaj dritare  në pjesën e sipërme të kabinës e cila  i shkakton dëmtime vdekjeprurëse drejtuesit të mjetit për shkak dhe të peshës se vet mjetit.

Devijimi në kthesë mund të ketë ndodhur për tejkalim të moderuar të shpejtësisë në lidhje me gjendjen dhe ecurinë vijëpërkulur të rrugës, por akoma mund të hipotizohet që faktor të panjohur mund t’i kenë dhënë shkak devijimit.



*   *   *

1 comment:

  1. Te vrau sala o kol, si azemin me shoke. mos u merzit se po i vje funi.

    ReplyDelete

Eng - - - Comments that are offensive, discriminatory against race, nationality, gender, religion and/or expressed in any other unlawful grounds are strictly prohibited! Thank you!
Alb - - - Ndalohen komentet me fjalë fyese, si dhe komentet që nxitin diskriminimin e përhapjen e urrejtjes mbi baza nacionale, racore, fetare dhe mbi çfarëdo baze tjetër antiligjore. Ju faleminderit!