Nga Skënder Minxhozi
Ka pasur një debat në orët e fundit, në lidhje
me një paketë masash të qeverisë, për të pajisur me më shumë kompetenca
Gjykatën dhe Prokurorinë e Krimeve të Rënda, në luftën kundër korrupsionit.
OSBE-ja dhe misioni amerikan në fushën e
drejtësisë OPDAT, kanë kritikuar qeverinë për këtë hap, duke pretenduar se po
krijohet mbivendosje, mbingarkesë dhe devijim i punës së këtyre organeve.
Ky diskutim publik vjen në momentin kur një
videopërgjim i Fiks Fare ka zbardhur me detaje njërën ndër skemat e rëndomta që
konsumohen nëpër cepat e gjykatave shqiptare, me gjyqtarë e prokurorë
ryshfetxhinj që u marrin “edhe mishin, edhe kockën” hallexhinjve, e me sekserë
që numërojnë paratë me shkathtësinë e një biletashitësi stadiumi. Të dyja këto
ngjarje, debati parimor rreth reformës apo nismave për modifikime ligjore nga
njëra anë, e rastit flagrant të Pukës nga ana tjetër, ndodhen në dy skaje, të
cilat vërtet kanë të bëjnë me të njëjtën materie, drejtësinë e korruptuar, por
që flasin me dy gjuhë krejt të ndryshme. Dhe ja pse.
Një reformë në drejtësi është një proces që
nuk e ka shpikur as qeveria “Rama” dhe as klasa politike shqiptare. Për reformë
në drejtësi flasin e debatojnë sot e gjithë ditën shoqëri shumë më të avancuara
se e jona. Në parlamentet e Italisë, Francës e vendeve të tjera europiane,
reforma në drejtësi, ligji zgjedhor, sistemi i taksimit dhe formulat ekonomike
të zhvillimit të vendit, janë debate organike të klasave politike drejtuese e
institucioneve demokratike. Nuk kemi shpikur asgjë të re, pra, madje jemi shumë
vonë, për të hedhur hapa të shpejtë, në drejtim të normalizimit të një situate
në sistemin e drejtësisë, që mund të konsiderohet pa më të voglën mëdyshje si
një emergjencë kombëtare.
Por ka një element që edhe këtë proces kaq të
natyrshëm e të domosdoshëm, e kthen në hipokrit, të pavërtetë e për pasojë pak
të besueshëm. Në letrën që OSBE-ja ka dërguar, në lidhje me nismën e qeverisë
për Gjykatën dhe Prokurorinë e Krimeve të Rënda, me të drejtë thuhet se “Në
mendimin tonë, kuadri ligjor aktual nuk mund të shihet si arsyeja e
deritanishme e dështimit të luftës ndaj korrupsionit. Siç theksohet në Raportin
e Progresit të Komisionit Europian, problemi qëndron te mungesa e një qasjeje
proaktive, si dhe te mungesa e burimeve dhe pajisjeve të përshtatshme. Një
luftë serioze ndaj korrupsionit do të përqendrohej së pari tek aksioni dhe jo
te reforma thjesht ligjore…” Përtej rastit konkret, për të cilin mund të ketë
disa qëndrime dhe interpretime, ajo që OSBE-ja e lexon drejt (megjithëse bën
pjesë tek ato institucione që kanë bërë një sy qorr e një vesh shurdh për
korrupsionin në Shqipëri në këta njëzet vjet), është më se e vërtetë.
Korrupsioni galopant në vendin tonë nuk ka ardhur nga ndonjë mungesë a boshllëk
ligjor. Rregullat e lojës për të luftuar këtë fenomen kanë qenë dhe janë aty.
Ka munguar vetëm vullneti politik për të zbatuar ligjin. Edhe reagimet e klasës
politike për rastin e Pukës ishin dhe vazhdojnë të jenë ose të rrëmujshme, ose
hipokrite, si provë e qartë e mungesës së vullnetit politik. Nga njëra anë
qeveria duket se nuk e ka ende të qartë se nga do ta nisë procesin e
shëndoshjes së drejtësisë. Nga ana tjetër, opozita, dikur qeverisja
tetëvjeçare, vazhdon të ngulmojë për ruajtjen e status quo-së, duke i mëshuar
parimit të garantizmit, më shumë sesa nevojës për ndryshime rrënjësore.
Politika vijon të luajë me drejtësinë, një segment të cilin ajo e ka manipuluar
e keqpërdorur në vite, për të fshehur e justifikuar zullumet e saj.
Për t’u kthyer te konflikti i dukshëm mes
reformës së propozuar nga qeveria dhe videopërgjimit të Pukës, sot kushdo që
jeton në këtë vend, paguan taksat e voton, ka të drejtën të bëjë një pyetje
fare të thjeshtë: çfarë tjetër duhet, që zyrtarët e shfaqur në video të marrin
një dënim të shpejtë dhe të merituar, sipas dispozitave përkatëse ligjore?! Dhe
prej këtej, problemi zgjerohet me të tjera dilema e pikëpyetje. Çfarë duhet,
për të kuptuar se kasta e gjyqtarëve e prokurorëve të këtij vendi, ka një
standard jetese që kurrsesi s’mund të jetë fryti i një pune të ndershme “me
rrogën e muajit”?! Edhe sa prova të tjera, si ajo e Fiks Fare, duhen për të
bindur institucionet që kanë vulën dhe firmën, për të lëvizur nga vendi?!
Në nëntor të vitit të shkuar, revista Java
botonte një shkrim investigues, rreth një hetimi që është kryer mbi një numër
gjyqtarësh e prokurorësh, në lidhje me stilin e jetesës dhe pasurinë e vënë
ndër vite. Hetimi konsistonte në verifikimin e lëvizjeve së këtyre personave
jashtë vendit dhe rezultatet kanë qenë befasuese. Një numër i madh i tyre
rezultojnë se kanë dalë jashtë vendit thuajse çdo fundjavë, duke marrë madje
edhe vendime gjyqësore pa qenë fizikisht në Shqipëri (një kundërvajtje e hapur
ligjore). Me fjalë të tjera, një stil jetese që përkon me vilat e makinat
luksoze që ky komunitet përdor çdo ditë në këtë vend.
Verifikime si këto të mësipërmet sot i
disponon edhe kupola e drejtësisë në Shqipëri. Faktet janë të njohura, por
askush nuk merr ndonjë masë konkrete. E këtu videopërgjimi i Pukës me paketën e
masave të qeverisë, bien ndesh në mënyrë flagrante. Çfarë duhen modifikimet
ligjore, kompetencat e zgjeruara, kur faktet për korrupsionin në drejtësi janë
sheshit?! Edhe sa mynxyra të tjera, si ajo e vrasjes së komisarit të Shijakut
do të duhen, që të kuptohet se drejtësia ka bërë krushqi me krimin e
korrupsionin prej vitesh?! Edhe sa video si ajo e Pukës duhen, që të kuptohet
se një gjyqtar dhe një prokuror marrin lekë nën dorë nga çdo fatkeq që troket
në derën e tyre?!
Ajo që po vihet re këto ditë, është se rreth
drejtësisë si sistem dhe korrupsionit si fenomen, ka shumë retorikë. Shumë
zhurmë, shumë deklarata publike. Shumë tym, por pak, fare pak zjarr. Vetëm në
ditën e djeshme u regjistrua një mbledhje e KLD-së jashtë radhe, e provokuar
nga videopërgjimi i Pukës, u ndërmor një padi penale për ata që kanë garantuar
ligjërisht ndërtimin e kompleksit Jon në Vlorë, si dhe u mor nga qeveria
vendimi për shembjen e tij dhe kompensimin e banorëve. E gjitha kjo, në sfondin
e rezultateve të indeksit të perceptimit të korrupsionit, të publikuar nga
“Transparency International”, ku Shqipëria renditej krahas vendeve si Tanzania
dhe Etiopia. Ky pozicion alarmant i vendit tonë në listën e korrupsionit
botëror, duhet të bëjë të mendojnë seriozisht politikanët dhe shtetarët, që
kanë përgjegjësi për imazhin e tij. Ndoshta po trokasim në derën e gabuar,
sepse politika është një tjetër sektor i krimbur në korrupsion i shoqërisë
shqiptare. Por fatkeqësisht nuk ka derë tjetër, është e vetmja që ofron
sistemi.
Gazeta “Shqip”
* * *
No comments:
Post a Comment
Eng - - - Comments that are offensive, discriminatory against race, nationality, gender, religion and/or expressed in any other unlawful grounds are strictly prohibited! Thank you!
Alb - - - Ndalohen komentet me fjalë fyese, si dhe komentet që nxitin diskriminimin e përhapjen e urrejtjes mbi baza nacionale, racore, fetare dhe mbi çfarëdo baze tjetër antiligjore. Ju faleminderit!