Nga Viktor Malaj – “Dita”
Mohimi i 29 Nëntorit, data e Çlirimit të
Shqipërisë, është një sipërmarrje e dështuar e Sali Berishës. Kjo nismë përkon
me ngjitjen e tij në pushtet, në vitin 1992 dhe vijoi me përpjekje të
shumëllojshme, deri të dhunshme për të ndaluar veprimtari përkujtimore për këtë
datë dhe për ditën e dëshmorëve. Ata që e kanë ndjekur me vëmendje politikën
shqiptare të këtyre 23 viteve, e dinë se Sali Berisha, në kohë dhe për shkaqe
të ndryshme, ka paraqitur tri arsye pse pati bërë lutje për t’u anëtarësuar në
Partinë e Punës (komuniste). Në fillim pati thënë se ishte lavdia e Luftës
Nacional-Çlirimtare që e shtyu ta bënte këtë. Madje, edhe kur mbajti fjalimin e
tij para studentëve dhe popullit në Qytetin Studenti në dhjetor 1990, ai i
thuri lavde udhëheqësit komunist, Ramiz Alia që “me guxim dhe trimëri udhëhoqi
formacionet partizane për çlirimin e vendit…”.
Më vonë, pasi u ul në krye të vendit, filloi të
sillej si ia donin nevojat për të ruajtur pushtetin, duke shkelmuar të vërtetat
dhe parimet morale. Ai arriti deri atje sa të ndryshonte datën e Çlirimit. Pse?
Së pari, Sali Berisha nuk e kishte politikën
si mision në shërbim të vendit, por si qëllim individual, nga njëra anë, për të
promovuar veten politikisht për t’u bërë sundimtar, mundësisht i përjetshëm,
dhe, nga ana tjetër, për të arritur atë pozitë ekonomike që tashmë ka familja e
tij, një familje milionerësh.
Ambiciet e tij për pushtet kanë qenë të
hershme dhe ai e ka synuar dhe kërkuar atë qysh gjatë regjimit komunist. Për
njerëz si Sali Berisha nuk ka rëndësi lloji i sistemit por vendi që zë ai në
atë sistem. Ai sistem që e bën atë sundimtar është sistemi i tij dhe ky, vetë,
kryegardiani i sistemit.
Ai është pa parime, pa moral dhe pa shpirt,
por nuk është budalla. Saliu e di shumë mirë se tre momentet më të rëndësishme
historike të popullit shqiptar janë: Epopeja e Skënderbeut, Shpallja e
Pavarësisë dhe Lufta Nacional-Çlirimtare. Të gjithë popujt më dinjitozë dhe më
të zhvilluar të botës konsiderojnë dhe nderojnë si figura të mëdha kombëtare
individë që kanë kontribuar në çlirimin e vendit, në pavarësimin e tij, në
zhvillimin e revolucioneve arsimore, kulturore apo industriale të vendeve të
tyre.
Sali Berisha e di se nuk mbetesh në histori si
figurë madhore me ngritjen e sistemit të kjoskave, të firmave piramidale, të
komplekseve të aty-këtushme të bixhozit apo me zhvillimin marramendës të
hoteleve, restoranteve dhe vilave të ndërtuara me paratë që rrjedhin nga
veprimtaritë kriminale.
Ai e vuan fort mungesën
e një beteje reale në jetën e vet politike. Në kërkim të saj, ka 23 vjet që
lufton me mullinjtë e erës. “Lufta” e tij dhe ushtrisë së tij ka qenë një
zinxhir aktesh të turpshme dhe antikombëtare që çuan në shkatërrimin e
fabrikave, uzinave, vreshtave, pyjeve, minierave, shkollave, qendrave
kulturore, shëndetësore etj. Lufta e tij marrake e ka detyruar gjysmën e
shqiptarëve ose të kërkojnë punë nëpër rrugët e botës, ose ta ngrysin ditën
nëpër qendrat e bixhozit. Alibia e luftës kundër komunizmit e komunistit Sali
Berisha do të vdesë një ditë. Atë vazhdojnë ta besojnë sot vetëm dy kategori
shoqërore: tufa e injorantëve, pre e propagandës vulgare të pesëdhjetepesë
fahrinjve dhe një pjesë e individëve që vazhdojnë ende të jetojnë me urrejtjen
pasiononte që iu ka pas shkaktuar persekutimi komunist.
Sikur Gjergj Kastrioti Skënderbeu dhe Ismail
Qemali të ishin gjallë apo të kishin parti të tyre politike, që i rrezikojnë
pushtetin Sali Berishës, ne do të kishim qenë dëshmitarë të tiradave denigruese
ndaj tyre. Por Berisha e ka zakon të “lartësojë” ata që s’i bëjnë dëm. E
dëgjuam si e shpalli të ndjerin S. Olldashi “një njeri poliedrik”, megjithëse
ishte një individ fare mesatar, në çdo aspekt që ta gjykosh. Po
të ishte gjallë i ndjeri dhe të fajësonte, me të drejtë, Berishën për disfatën
e 23 qershorit, kush e di çfarë do na dëgjonin veshët kundër tij.
Faik Konica thoshte dikur se, sikur Ahmet Zogu
të kishte drejtuar rezistencën kundër Italisë në prill 1939, ai (Zogu) do të
merrte atributet e një heroi kombëtar. Nëse kjo është e vërtetë, atëherë këto
atribute iu përkasin atyre që e bënë një akt të tillë. Gabimet dhe fajet e tyre
të mëpastajme nuk ia zbehin vlerën luftës. Prandaj, për t’i denigruar ata,
duhej denigruar vepra e tyre. Jo fare hapur por nëpërmjet ndryshimit të datës
së Çlirimit, pra nëpërmjet instalimit të harresës. Data është preteksti, është
mjeti dhe jo qëllimi.
Së dyti, mendoj se gjatë aktivitetit të vet
politik Sali Berisha ka qenë dhe është i rrethuar nga individë dhe forca
ekstremiste të djathta, të cilat, jo vetëm nuk pranojnë bashkëpunimin e tyre me
pushtuesit gjatë luftës, por përpiqen ta paraqesin atë si “luftë civile”.
Ndikimi i tyre, jo romantik, por për interes të votave, e ka çuar Berishën deri
në ekstremin e marrëzisë. Personalisht, jam nga ata individë që beson se
ballistët dhe zogistët janë po aq atdhetarë sa edhe komunistët dhe, po të
kishin pasur udhëheqje më të mençur, më largpamëse dhe më atdhetare do të
kishin zhvilluar beteja kundër pushtuesve, po aq të lavdishme sa ato të
partizanëve.
Së treti, të menduarit dhe të gjykuarit e
njeriut evoluon dhe ndryshon me ndryshimin e pozitës së vet shoqërore. Nuk kanë
thënë kot se ndryshe mendohet në pallate dhe ndryshe në kasolle. Kur Partia e
Punës e mori Saliun e Vogël nga
“kasollja”, domethënë pa qenë askushi, dhe e bëri dikushin, madje gjithkushin,
Saliu iu përgjërua asaj ta pranonte në radhët e saj, ku qëndroi 22 vjet. Kur
Partia “vdiq” dhe ky u bë Saliu i Madh, punët ndryshuan. Nuk mund të mendojnë
njëlloj si sundimtari, si i sunduari, si milioneri ashtu edhe varfanjaku. Në
këto rrethana shkon të thuhet: më trego sa ke në “xhep” të të them se çfarë
mendon.
Rëndësia dhe vlerat e LNÇ nuk qëndrojnë aq
shumë në trimëritë, reale apo të zmadhuara, të partizanëve. Para
së gjithash, kjo është një çështje morale, kombëtare dhe historike. Kjo ka të
bëjë sa me faktin se ajo luftë i rreshtoi shqiptarët me fituesit dhe parandaloi
ndarjen e mëtejshme të Shqipërisë, aq edhe me mesazhin që ne iu përcjellim
brezave të sotëm dhe atyre që do të vijnë. Shkurt, shtrohen pyetjet: A duhet
luftuar kundër atij që të shkel vendin me tanke e topa apo duhet puthur me të?
A duhen nderuar ata individë që e rrezikojnë dhe e japin jetën, duke iu
kundërvënë pushtuesit, apo duhen ngritur në piedestal ata që pushtuesin e
konsiderojnë “çlirimtar”, administrator apo thjeshtë “kalimtar”?
Nëse shkojmë me predikimin se është e kotë dhe
gabim të luftosh kundër të madhit dhe të fortit, atëherë zhvlerësohen
automatikisht të gjitha përpjekjet e popullit shqiptar për liri e pavarësi në
shekuj, madje edhe epopeja e Skëderbeut do të quhej një marrëzi, pasi
Perandoria Osmane ishte superfuqia e asaj kohe. Trimëria, sakrifica dhe
atdhetarizmi tregohen kundër të fortëve sepse të dobëtit nuk guxojnë të të
mësyjnë.
Prandaj, ata që sulmojnë 29 Nëntorin, në thelb
janë kundër të vërtetës, kundër të drejtës, kundër moralit. Ata janë jo vetëm
kundër të shkuarës, që ka ruajtur dhe forcuar identiteti e kombit, por edhe
kundër të ardhmes. E ardhmja iu përket atdhetarëve dhe atyre që japin jetën për
një të ardhme pa pushtues.
*
* *
No comments:
Post a Comment
Eng - - - Comments that are offensive, discriminatory against race, nationality, gender, religion and/or expressed in any other unlawful grounds are strictly prohibited! Thank you!
Alb - - - Ndalohen komentet me fjalë fyese, si dhe komentet që nxitin diskriminimin e përhapjen e urrejtjes mbi baza nacionale, racore, fetare dhe mbi çfarëdo baze tjetër antiligjore. Ju faleminderit!